یزدفردا :رئیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در خصوص راه های جذب جوانان و نوجوان به مسجد در ماه مبارک رمضان سخنرانی کرد.
  حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، رئیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان یزد در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: نحوه برخورد با جوانان ونوجوانان در مساجد باید با هدف جذب آنان به مسجد صورت گیرد.

 وی با اشاره به تلاش غرب برای انحراف جوانان و نوجوانان افزود: باید مسجد برای جوانان و نوجوان از چنان جاذبه ای برخوردار باشد که حضور در برنامه های مسجد در اولویت اول آنان قرارگیرد. 

 وی که در آستانه ماه مبارک رمضان در جمع متولیان مساجد و کانون های فرهنگی هنری سخن می گفت خاطرنشان کرد: شیوه های بیانی و رفتاری در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تاثیر بسزایی دارد و برنامه های مساجد برای جوانان و نوجوانان نباید کسل کننده باشد.

 حجت الاسلام راستگو با تاکید بر نظافت وآراستگی ظاهری مساجد افزود: آرایش ظاهری و نظافت مساجد از شیوه های تاثیرگذار در جذاب جوانان و نوجوان است، محیط مسجد باید برای مردم جذاب و شوق انگیز باشد.

 وی که محور صحبت خود را راه های جذب جوانان و نوجوان به مسجد در ماه مبارک رمضان قرار داده بود ادامه داد: باید با ظاهری آراسته در محیط مسجد حضور یافت،  در دعا، نماز  وزیارت ها رعایت حال همه مخاطبان بشود تا محیطی شوق انگیز برای همه افراد در مسجد فراهم شود.

 در پایان این نشست نیزمدیران مسئول کانون های ماسجد یزد سوالات خود را در خصوص راه های جذب جوانان و نوجوان به مسجد مطرح کردند.

 گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین راستگو از کارشناسان مذهبی فعال در حوزه کودک و نوجوانان با همکاری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجدیزد برای ایام مبارک رمضان 30 برنامه  را ویژه این ایام ضبط و آماده پخش از صدا وسیما کرده است.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا